fredag 4. desember 2009

Fredagskos rundt adventsbålet
Da var nok en arbeidsuke på Tombontsoa over, utrolig hvordan tiden flyr avsted... Det nye av uka er at vi har etablert oss i eget hus etter å ha bodd på internatet i tre uker, litt godt å ha noe for seg selv også må jeg ærlig inrømme, har nok fått min porsjon internatliv etter tre år på internatskole... Deilig å kunne sove i en seng som også er lang nok da;)
Selv om Moiene nå har reist hjem har det ikke vært mangel på arbeid, mer enn nok å henge fingra i, og det ser lyst ut med tanke på tiden fremover også! Utenom arbeidstiden sitter vi stort sett å slapper av til julemusikk, leser, spiller spill, har besøk av venner og koser oss! Neste uke skal jeg få laget en adventskrans av noe slag også har jeg tenkt, og hvem veit, kanskje vi får til litt adventsstemning her på Madagaskar også etterhvert.... Etter å ha fiksa opp ei forfallen liten smie på verkstedet i dag, fyrte vi opp, måtte jo forsikre oss om at den funka tenkte vi;) Egentlig var det nok lengselen etter litt bålkos som dreiv oss mest tror jeg, uten å tenke særlig over det blei vi sittende rundt den lille smia og kikke i flammene en times tid. Rart hvordan freden og roen senker seg og tida flyr når en sitte slik å bare kikker inn i flammene...

Vårt nye hjem!

Av treskeren vi begynte å demontere første uka, er det nå bla. blitt laget søplekasse og feiebrett, det er i alle fall tanken bak, hva det faktisk ser ut som er jo en annen sak:)


Petter har jobba med systematisering på lageret uka som har gått, her foran den nye verktøytavla med verkstedlærlingen Lala





Boniteten ser nå i hvertfall ut til å være god her på Madagaskar!

5 kommentarer:

  1. Liker at det står Peter Kjosavik på alle bildene Ovle!

    SvarSlett
  2. Beglaker så mysse petra, må være vramen!

    SvarSlett
  3. DEgt erk gogøtt vi har humoøren i blehod oble!

    SvarSlett
  4. Dere er jo så flinke Olve! Ja hvem vet,kanskje dere får litt adventstemning etter hvert.Lykke til med egen bolig og stakkars deg hvis du ikke har hatt lang nok seng!!Jeg håper dere får litt hvile også og ikke bare jobbing! Kanskje dere kan hilse til Helene.Jeg får bare en fransk tlf.svarer når jeg ringer henne.OG fransk det har jeg ikke lært!!

    SvarSlett
  5. Hei Olve. Nå har vi kost oss og føler at vi er på Madagaskar tur. Spennende å lese om alt dere opplever. Nå har mange av oss (VI ØGSÅ) fått julebrev fra deg...Takk!.. Vi lengter vi også, og synes det er rart at du skal feire hvit jul (på en sandstrand...)Hilsen familien ved MOR

    SvarSlett